Bijna jarig! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willeke Zwolle - WaarBenJij.nu Bijna jarig! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willeke Zwolle - WaarBenJij.nu

Bijna jarig!

Blijf op de hoogte en volg Willeke

07 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Dag allemaal,

Even een berichtje omdat ik in Nederland al jarig zou zijn, hier nog niet want het is nog maar 20.40. Mijn eerste verjaardag in de warmte, misschien wel in de zon ontbijten zoals vanochtend. Vandaag was het heerlijk weer, super warm en lekker zonnetje. Ik ben op de fiets naar het centrum gegaan met de meiden. Dat was één grote ellende want we moeten sowieso links fietsen, auto’s rijden door elkaar heen en heel hard. We wisten niet welke kant we op moesten en er rende een politiemeneer achter ons aan omdat we tegen het verkeer in fietsten. De helft van de auto’s toetert naar ons en schreeuwt, waarschijnlijk omdat we blank zijn. De mannen maken gekke geluiden, we zeggen altijd ‘moi’ of ‘hé moi’ terug, misschien nemen ze het nog over ipv die vieze kusgeluidjes. We zijn niet lang gebleven, ook omdat het midden op de dag was en we al naar een half uurtje flink waren verbrand. Ik zit nu met gloeiende schouders binnen, nog steeds warm hier.

Op dit moment gooit Pieter een groot vliegend dier dood met Set, het spel wat ik van Daphne heb gekregen. Was het eerst wat hij vond. Enge beesten hier, vandaag sprong ik ook weer op mijn stoel want er was een dier. We zagen vandaag ook een krokodilletje in het beekje naast de weg. O en nog nieuws; de aap uit de dierentuin is ontsnapt. Het hilarische is dat de bewaker hem bij ons huis heeft gezien. Ik heb al onder mijn bed gekeken maar ik denk dat hij weg is. Tante Anje, als ik hem nog tegen kom zal ik een knuffel geven!

In de middag gingen we boodschappen doen. Om de 5 minuten lopen is een winkeltje van Chinese mensen, erg handig zo’n Chinese buurt ze spreken alleen geen woord Engels of Nederlands. Mariëlle en ik wilden aardappelen kopen. We vonden helemaal achterin een zak van 25 kilo. De mensen in de winkel keken ons raar aan, ze verkopen waarschijnlijk nooit zoveel in één keer. We kregen een steekwagentje mee en liepen naar huis met die zak erop. Heel veel auto's stopten en mensen lachten ons uit. Maar wij hebben nu wel mooi een voorraad.

Tot slot, ik vind het super leuk dat ik allemaal reacties en berichtjes uit Nederland lees. Erg leuk om te lezen!
Moi hè

  • 07 Februari 2014 - 06:35

    Inge :

    Er is er een jarig!! Van harte lieve Wil en leuk verhaal :-)
    Liefs Inge

  • 07 Februari 2014 - 08:35

    Mam:

    Heey lieve Wil, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er maar een zonnige dag van. Niet te veel natuurlijk

  • 07 Februari 2014 - 08:38

    Mam:

    Had nog meer geschreven maar kwam er niet bij op, geniet van al het moois wat jullie meemaken. Fijne dag, liefs, xxxxx

  • 07 Februari 2014 - 09:36

    Anje:

    Goeie morgen lieve Willeke, hartelijk gefeliciteerd met je 22e!!! Je gaat vast nog wel een klein feestje vieren. Veel plezier! En wat een leuk verhaal! Pas goed op je zelf en denk er aan: niet bang zijn voor apen, liever een beetje bang zijn voor al die mannen...xxx

  • 07 Februari 2014 - 18:22

    Albert En Diny Espeldoorn:

    Hallo Willeke,

    Fijn dat je goed en gezond in Suriname bent aangekomen. Veel plezier en succes toegewenst. Wij zagen op onze kalender dat je ook nog jarig bent vandaag. Dus ook nog van harte gefeliciteerd.

    Hartelijke groeten Albert en Diny

  • 07 Februari 2014 - 18:37

    Gerda:

    heej van harte met jouw verjaardag enne proost alvast,tot kiekes,
    groetn henk en gerda.

  • 07 Februari 2014 - 19:37

    Pap:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, een dikke knuffel.
    We zullen er vanavond wel eentje op drinken.
    Geniet en eet niet teveel aardappels.

    Groeten pap

  • 07 Februari 2014 - 20:03

    Coby:

    HI Willeke, saaie bedoening hier zo zonder jou. En dat nog wel op je verjaardag! Van harte gefeliciteerd! Jij hebt tenminste zon, wij 'n druilerig dagje. Sander viert je verjaardag bij Wilbert, doen we volgend jaar anders hoor!! Knuffel en liefs

  • 08 Februari 2014 - 20:32

    Richard En Mariëtte:

    Hoi Willeke,

    We kregen net de link door van Coby en dus alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet van alle ervaringen. Leuk om te lezen hoe je het maakt. Onder de reactie kwam ik zelfs een bekende tegen van de EH. Het wereldje is maar klein. Maar zo te lezen is het beslist niet saai en het huis ziet er goed uit. Nou geniet ervan. groetjes vanuit Alphen

  • 09 Februari 2014 - 21:26

    Inge Jansen:

    Erg leuk om te lezen hoe het je daar vergaat! Jij hebt in ieder geval zon...en lekker warm! Nou hier is het koud/heel veel wind en regen. Geniet van het mooie land. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag......... groetjes uit Harderwijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 9949

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Suriname2014

Landen bezocht: