Ga niet met twee personen in één hangmat - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willeke Zwolle - WaarBenJij.nu Ga niet met twee personen in één hangmat - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willeke Zwolle - WaarBenJij.nu

Ga niet met twee personen in één hangmat

Blijf op de hoogte en volg Willeke

06 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Laat ik gelijk maar beginnen met de titel; ga niet met twee personen in één hangmat. Dat hebben Mariëlle en ik gisteren namelijk wel gedaan; het plastic touw wat onze hangmat vastmaakte van de schuur naar een paal, met als ondergrond een stenen vloer, was niet zo sterk als we dachten. Wij zijn erg hard naar beneden gevallen en momenteel zit ik op kussentjes omdat mijn stuitje nogal pijn doet. Dat zal nog wel even duren denk ik.

Deze blog wordt iets korter en minder spectaculair dan de andere blogs omdat wij dit weekend thuis zijn gebleven. Afgelopen weken zijn we begonnen met de interviews, tenminste een poging tot. Pieter en ik moesten donderdag 2 interviews afnemen aan de andere kant van de stad, zo’n 3 kwartier rijden met de taxi. De eerste was ’s ochtends vroeg, de man had er toch niet op gerekend dus we waren daar voor niks naar toe gegaan. We moesten toen drie uur wachten op het volgende interview. Gelukkig was er op 20 minuten lopen (warm! Langs het asfalt door de berm met de zon vol op ons hoofd in onze nette kleren. Pieter had zelfs een lange spijkerbroek aan en dichte schoenen) een BurgerKing zodat we lekker ijs konden eten en in de schaduw konden zitten. Toen weer teruglopen naar de volgende locatie, bleek ook niet door te gaan. Gelukkig hebben we gelijk een nieuwe afspraak kunnen maken dus komende drie dagen hebben we vier interviews staan, ik ben heel benieuwd.

Vrijdag zijn we naar een nieuw zwembad geweest bij een hotel. Was heerlijk schoon water, in tegenstelling tot het andere zwembad waar we naartoe gaan. Ik had alleen onze bal bij het vorige zwembad laten liggen dus ik heb me wel een beetje verveeld.

Zaterdag zijn we naar de centrale markt geweest om souvenirs te scoren, nergens anders kan ik leuke souvenirs vinden dus ik hoopte dat dit de plek was. ’s Ochtends vroeg met de taxi (omdat het daar niet heel veilig is) ben ik met Mariëlle en Margreet naar de markt gegaan. Foi wat werden we aangekeken, nog erger dan anders. Mariëlle zei telkens; hoofd omhoog schouders naar achteren, niet laten zien dat je het eng vindt. En zo liepen we daar tussen alle stinkvis en groentes; geen souvenir te bekennen. Na 20 minuten zijn we er weer vandoor gegaan en helaas nog steeds geen leuke dingen gevonden. Ik ga nog wel een keer in de stad kijken.

Zaterdag heb ik Mariëlle’s haar geverfd & geknipt en ze heeft mijn haar geknipt. We vertrouwen de kapper hier niet. In de middag vielen we dus uit de hangmat, ik ben nu al zenuwachtig voor volgend weekend. We gaan dan op driedaagse trip en je kunt wel raden waar wij moeten slapen. Juist, een hangmat.

Vanochtend met Margreet naar de kerk geweest, erg mooie dienst. Veel bekende liedjes. Alleen de preek duurde lang. Dit vond ik vooral omdat de banken van hout waren en ik niet zo lang kon zitten… We hoorden dat er goede vrijdag avondmaal wordt gevierd en dat met Pasen de dienst waarschijnlijk 06.00 in de ochtend begint. Lekker vroeg opstaan.

Verder maak ik hier niet veel bijzondere dingen mee, we kijken veel films in de avond, ik speel af en toe gitaar en we zitten gezellig buiten. Vanavond gaan we lekker pannenkoeken eten, nu al zin in.
En ik heb misschien een keer gezegd dat er een dier op ons dak zit, het blijkt een grote buidelrat te zijn. Ze hebben geprobeerd om hem dood te schieten maar dat mislukt telkens, er staat nu wel een geweer in ons huis.

Volgende keer heb ik vast nieuwe en leukere verhalen want we gaan komend weekend naar de Rallyvallen.

  • 07 April 2014 - 08:27

    Mam:

    Hoi Lieve Wil,

    Ik vond het wel een leuk verhaal, typisch iets voor jou om dit mee te maken.
    Gelukkig valt de schade mee en kun je het nog na vertellen.
    Durfde je het aan om Marrielle's haar te knippen? Was vast spannend ( Anneke weet er alles van)
    Succes de komende week met het onderzoek en veel plezier het komende weekend.

    Liefs. Xxxxx

  • 07 April 2014 - 10:26

    Tante Gerda:

    hoi Wil,

    dat kan flink zeer doen op stuitje vallen,beterschap enne ik heb ook nog wel een buks van opa hier staan,haha,succes met de onderzoeken en groeten uut kampen maar weer.

    liefs gerda

  • 08 April 2014 - 19:46

    Anje:

    Hoi Willeke,

    Hoe zo geen spannende verhalen? Een geweer in huis, op een enge markt lopen, uit je hangmat vallen,
    een buidelrat op je dak...
    Ik wens je beterschap met je staart, succes met de interviews en een veilig mooi weekend.

    Liefs,
    Anje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 9950

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Suriname2014

Landen bezocht: